pátek 13. září 2013

Přírodní a BIO kosmetika

Dobré odpoledne, 

dnes konečně po několika dnech, kdy na článku pracuji, se dostal do takové formy, která je publikovatelná a srozumitelná a která Vás snad zaujme a také ve vás něco zanechá. Ráda bych Vám představila pro mě něco nového, nově objeveného a to BIO a přírodní kosmetiku.

Byla to náhoda: o prázdninách jsem brouzdala knihovnou a hledala úplně jinou knihu ale do oka mi padla tahle. Prolistovaja jsem jí a hned jsem věděla, že si ji musím přečíst. Jmenuje se 'Ve rtěnce je olovo' a napsala ji Gillian Deaconová která pochází z Kanady. (což tedy není úplně ideální protože výrobky, o kterých píše, jsou těžko sehnatelné) Autorka v knize postupně rozebírá kosmetické přípravky, jak dekorativní tak kosmetické a popisuje, z čeho se vyrábí, jaký mají dopad na pleť a proč bychom se jim měli vyvarovat. 

Změnila mi úplně pohled na kosmetiku a abych řekla pravdu, spíše mě od ní odradila. Ale už jsem se z toho vzpamatovala a přešla mě chuť jí polovinu vyházet. Za to jsem začala vyhledávat tu přírodní a postupně jí obměňuji mé stále výrobky, jako bylo třeba tělové mléko, masky na vlasy, krémy na ruce...


Řadu na pleť Cannaderm jsme si koupily s mamkou, která v tom jede se mnou. Dá se sehnat v některých lékárnách nebo obchodech s natur kosmetikou. Je sice trochu dražší, ale určitě za tu cenu stojí. Obsahuje konopí, po kterém také voní a to by mělo hojit a regenerovat a maximáně pleti prospívat. Ten, kdo má s pletí problémy by ji měl vyzkoušet. Já si řadu zamilovala, ikdyž je to opravdu rozdíl od běžných drogérkových produktů. Voní úplně jinak a zdaleka ne chemicky. Je z ní cítit ještě heřmánek, který v ní také je. Odličovač odličuje skvěle, pleťová voda je příjemná, krém je pro mě mastný tak akorát, já nemám co vytknout. Přesné složení si určitě najdete na internetu ale žádnou špatnou chemii v ní nenajdete :-)


V knize si autorka vychvaluje všemožné oleje. Často psala právě o mandlovém a já byla ohromena, k čemu všemu se dá použít. Zjistila jsem si, že je vyrábí česká značka Saloos a hned jsem si ho koupila. Je to 100% bio olej lisovaný za studena k vnitřnímu i vnějšímu použití. Mažu se s ním po mytí jako s běžným těl. mlékem, kapu do něj esenciální olej místo parfému, dávám si ho jako masku na vlasy a přidávám ho i do domácích masek na vlasy.
-Jako tělový olej jsem si ho oblíbila už po prvním použití. Sice se nevsakuje tak rychle jako krémy ale zato působí jako prevence proti striím a celulitidě. To dělají i mléka nebo samotná hydratace, dobře, ale já oleji prostě věřím více.

Jinak kosmetika Saloos mě poslední dobou oslovuje číl dám více a já se chystám si od ní nakoupit ještě další věci, o které se s vámi určitě podělím.


Dalším zázrakem je kokosový olej. Nechápu, že jsem ho nepoužívala už dříve a nepřišla na něj sama od sebe. Je to ten nejuniverzálnější produkt z mé kosmetické skříně! Můžete ho použít jako masku na vlasy (teď už nepoužívám jinou), na tělo, k holení nohou, na ruce místo krému, na suchou kůži kdekoliv (já ho mám nejraději na kůžičku kolem nehtů), na vaření, .... všechna využití si můžete přečíst třeba ZDE. Nemá cenu tu o něm vyprávět a vychvalovat ho, zajděte do DM, kupte si malou skleněnou dózičku za 80 korun a užijte si ho samy. Hlavně totiž úžasně kokosově voní, což je neodolatelné :-) (a věřte mi, je to přímo nutné vybavení všech, koho kosmetika zajímá)


Co mi ještě knížka dala je seznam nejhorších látek, kterým bychom se měli v kosmetice vyvarovat. Chtěla jsem je do článku vypsat ale to už by byl strašně dlouhý a tak koho to zajímá, tak třeba TADY. I celá stránka je zajímavá a já ji po večerech se zaujetím studuji. Co ale zmíním jsou parabeny, což jsou konzervační činidla obsažená v mnoha přípravcích. Prý je to karcinogen ale to samozřejmě není potvrzeno a já doufám, že je to nesmysl, každopádně se jím stejně snažím vyhýbat protože je jasné, že nám nic dobrého nepřináší.

Dva produkty až k prasknutí nacpané parabeny, které mám doma a které asi hodím do koše. Já vím že někdo si poťukává na hlavu ale když mohu sáhnout po něčem bez chemie, tak proč používat tohle, žee :-) (I když bezparabenovou bázi jsem ještě nenašla, ale poctivě hledám.)

Všechny zmiňované a ozkoušené produkty jsem popisovala stručně, aby článek nepřetékal textem. Kdyby vás ještě cokoliv zajímalo tak se zeptejte mě, nebo internetu. A také vězte, že nejsem odborník a tyhle chytré řeči jsem posbírala během prázdnin všude možně. Samozřejmě, ať se každý maže čím chce, já jsem se vám jen chtěla zmínit o 'zdravější' alternavě :-)

A nakonec ještě přidávám recepty vypsané z knížky:

Domácí peeling z ovesných vloček s mandlemi, levandulí a heřmánkem
-1/4 šálku loupaných mandlí 50ml
-4 pol. lžíce ovesných vloček
-1pol. lžíce kukuřičného škrobu
-1 pol. lžíce heřmánku
-2 čaj. lžičky  levandulového oleje

Mandle rozdrtit na kaši, přidat zbylé přísady, hmota by měla mít konzistenci hladkého zrnitého prášku.
Každé ráno nabrat polovinu lžíce a přidat trochu vody, promnout mezi dlaněmi a peelingovat.

Tak, to už by bylo pro páteční večer vše, přeji příjemné počtení a těším se na vaše rady, názory a také na zkušenosti s bio kosmetikou.
Kristýna <3

41 komentářů:

  1. Není škoda to vyhodit? :)) Právě na tu bázi od DC se chystám :). Jinak od téhle Bio kosmetiky mám odličovací, čistící, regenerační mléko s obsahem konopí taktéž a je maximálně vyhovující, dokonce si troufám říct, že dočistí to, co Bioderma nevezme :). Kristýnko Tvoje články mě moc těší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to škoda, také na to nemám srdce ale přešla mě chuť ho používat, je to vážně síla, co v něm všechno je, a zrovna Dermacol :( Jinak díky!

      Vymazat
    2. zkuste nepoužívanou kosmetiku, pokud jí je v balení ještě dost, třeba za pár desítek korun poslat dál (lepší, než přímo vyhodit) a namísto ní si najít přírodnější alternativy. sice přírodní báze pod oční stíny asi neexistuje - a přiznám se že i já používám tu chemickou, byť jen velmi nerada - ale jinak se mnohá kosmetika v přírodní verzi najít dá. kdybys chtěla nějaké tipy, dej vědět ;)

      Vymazat
  2. Aj ja som na to tak, že len pomaly obmieňam. Z objavenia Saloosu som rovnako milo prekvapená ako ty. A rovnako s láskou používam aj kokosák. Je mi ale jasné, že dekoratívky nebudem mať to srdce vzdať sa. Posledné dni som inak úplne nadšená z balzamu Crazy Rumors. O balzamoch som čítala už dávno, ale vôbec som netušila, že sú bio. Takže ak budeš postupom času hľadať tip na výborné balzamy, tak určite vyskúšaj, ak zatiaľ žiaden nevlastníš:)

    OdpovědětVymazat
  3. Já tedy používám jen ten kokosák,jak píšeš,je to ta nejuniverzálnější věc z kosmetiky.Mé vlasy ho zbožńují!

    OdpovědětVymazat
  4. Je to děs, co všechno dneska rvou do kosmetiky. A to zjištění, když si látky vygooglím :(
    Každopádně se také snažím hledat věci bez zbytečné chemie :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak všelijaké báze bývají často na silikonovém základě a pokud chceš aby opravdu fungovala tak asi jinou nenajdeš ;) Jinak máš štěstí, že máš pleť dokonalou a tyhle látky ti nijak neškodí, ale třeba já s citlivou a problematickou pletí musím vše kontrolovat jinak m to udělá totální paseku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je jasné ale silikon a paraben je něco jiného :-)

      Vymazat
  6. Já se řídím hlavně podle toho, jak mi co vyhovuje, takže se nebráním ani přírodním, ani chemickým výrobkům. Třeba přírodní kosmetiku a hlavně saloos mám ráda, ale sedí mi jen na tělo, při použití na obličej nebo vlasy mi to dělá neplechu, takže tam třeba jen bodově (třeba právě mandlový olej na akné a různé flíčky) nebo kápnout do masky na vlasy.

    OdpovědětVymazat
  7. Zaujímavý článok. Prírodnú kozmetiku by som začala používať veľmi rada, ale mám pochybnosti, že všetko okolo nás s nálepkou Bio je naozaj prírodné. Nemôžem si pomôcť, ale v poslednej dobe sa všetky bio veci objavili ako huby po daždi. Ak mám za niečo vyvaliť prachy a je to "prírodné", tak by som bola veeeeľmi vytočená.
    Saloos som si obzerala, ale cez net neobjednávam a u nás zatiaľ nič také nenájdem :(
    Ten DM kokosový olej si asi prihodím na wishlist. Za vyskúšanie nič nedám. Ziaja (uhorkový krém) som si teraz kúpila a testujem :D takže díky. Ale uvidím aký názor si nato urobím.
    Inak ten peeling si, aj skúšala? Ako dlho vydrží? Teda nepokazí sa po pár dňoch?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak 5 dní mi v lednici vydrží a je dobrý, výrábím si ho ráda :-)

      Vymazat
    2. jestli je výrobek opravdu přírodní poznáš snadno - má na obalu certifikát, který jeho přírodnost potvrzuje. tak si můžeš být jistá. a jinak to poznáš samozřejmě podle složení, což je ale už o něco složitější rozluštit, protože takové chemické složení pro někoho může být srozumitelné asi jako jazyk html :D

      promiň Kristi, že ti to tu spamuju komentáři :D jen k tomu mám co říci.

      Vymazat
  8. Moc pěkný článek Kristýnko:)) Líbí se mi i zpracování obrázků a doufám že nejen mě to přineslo mnoho dalšího :)

    OdpovědětVymazat
  9. Knížka mě docela zaujala, zkusím se po ní mrknout u nás v knihovně. No a kokosový olej bych měla dostat k narozeninám :D teta si ho objednává přímo z nějaké firmy, tak jsem zvědavá.

    OdpovědětVymazat
  10. zajimavy clanek, tu knizku bych si precetla moc rada :) ja se kokosovemu oleji dost vyhybam, kokos celkove moc nemusim, ale mozna ze ho zkusim :)

    OdpovědětVymazat
  11. mamka do mě pořád hustí, že ty všechny krémy sou špatný, že to všechno musí zpracovat játra atd. :D nedávno jsem našla na youtube od anneorshine návod na tělový krém právě z těch různých olejů, ale je jich tam hodně a je to docela drahý (aspon na můj rozpočet ;D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. oleje od Saloosu stojí do 100, což není tak strašné, ještě když má takového využití :-)

      Vymazat
  12. Hore ako máš napísané TADY ti nefunguje odkaz a článok si napísala veľmi pekne prečítala som ho "jedným dychom" :) Kokosový olej mám milujem jeho univerzálnosť aj je celkom fajn ale až taký zázrak v ňom nevidím ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inak ako masku kokosový olej nemôžem nič mi to s vlasmi neurobí ba horšie zamastí mi ich,,... jedine na mokré končeky trošku ale už som si kúpila iný olejček a ten sa mi zdá lepši ;)

      Vymazat
    2. Aha, díky za upozornění, už je to opraveno :-)
      A jinak, kokos. olej se musí nanášet na vlasy před mytím, třeba i na hodinu je s ním zabalit do igelitu a ručníku a pak je normálně umýt, jinak budou mastné :-)

      Vymazat
  13. Já už na krémy kašlu, dávám přednost olejům, to je pdole mě přírodní a né krémy, kde je ucinné latky minimum. Samozrejme jak kde ale olejicky se mi hodne libi .

    OdpovědětVymazat
  14. Tu knížku bych si hned přečetla :) Tohle je skvělý článek :) Cannaderm jsem jeden čas používala na akné, ale jo celkem pomohl :)

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  15. Taky miluju Saloos :) a jinak jsi mě moc nalákala na tu knižku :)) musím si ji přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  16. saloos je podle mě nejlepší bio <3 mimochodem skvělý článek a super tip na peeling :)


    >>> N i k o l a M i l l s - beauty and fashion blogger

    OdpovědětVymazat
  17. Já už tedy nakupuji převážně jen přírodní kosmetiku a jsem s ní nadmíru spokojená a mám i dobrý pocit, že pro sebe dělám jen to nejlepší. Stejně jako bio potraviny, tak i kosmetika...prostě nekazit se, neničit se :)

    OdpovědětVymazat
  18. od Cannaderm mi v lékárně doporučili šampon, jelikož mě šíleně svědila hlava po každém umytí jakýmkoliv šamponem a jsem maximálně spokojená, kupuju si ho furt..a kokosový olej? můj objev roku - používám ho skoro na vše: na konečky vlasů nebo vetřu do celé délky a nechám působit přes noc, po koupeli, na plet, dokonce se s ním i odličuju....parádní věc :-)

    OdpovědětVymazat
  19. tu knihu jsem nečetla a nevím, co se v ní píše, nicméně bych si přála, aby si ji přečetli všichni a dospěli k podobnému názoru jako ty. já jsem na to přišla už před lety, že ta chemická kosmetika spíše škodí, než že by byla k něčemu dobrá. rozdíl je jen v tom že ta kosmetika chemická je nekvalitní, tedy levná z hlediska výroby a výrobci tak mají hodně peněz na reklamu a proto jsou výrobky po světe známé. kdežto přírodní kosmetika je z hlediska surovin kvalitní a drahá jak při výrobě, tak dražší je i když si ji jdeme koupit, to je logické, avšak propagace není až tak velká a tak ty přírodní značky většinou neznáme, pokud je přímo nevyhledáváme. a je to škoda! když už na sebe něco plácáme, tak ať to o tělo opravdu pečuje a ne aby nám to ucpalo póry, vysušovalo pleť apod. já mám přírodní kosmetiku moc ráda, postupem času se snažím objevovat nové značky a výrobky, zkouším je a hledám si svoje oblíbence. je to dlouhá cesta, protože ty finanční prostředky nejsou najednou, ale za těch pár let zkoušení už jsem několik dobrých výrobků objevila, ale na druhou stranu i vím, které bych už nezkusila.
    od Canaderm miluju jejich peeling z rašeliny, je to něco úžasného! a kokosový olej - jak říkáš, kosmetické must have :)

    OdpovědětVymazat
  20. No já nevím, nějak mě to nevzrušilo, co jsi tady napsala, samozřejmě - je to asi špatné to používat, ale že bych koukala na štítek u každého výrobku co používám to asi fakt ne, ať už se jedná o krém na ruce, šampón nebo co já vím :)) Ono nám denně škodí daleko více věcí, než abych najednou vyhodila nový krém jenom protože tam jsou "zlé látky" a podobně. Přírodní kosmetika je sice fajn, ale dost drahá a do hrobu se dostaneme všichni tak či tam, možná jsem pesimista, až moc velký realista, těžko říct, ale kosmetiky, ať už dekorativní nebo pečující se vzdát nehodlám, protože mi vyhovuje. Jediné v čem s,e vyžívám jsou ruzné olejíčky, to je moje.
    Tak, a teď mi všichni popřejte hezkou smrt, ak tak čtu ty reakce (i když je to asi jen chvilkové poblbnutí), takové ty klasické "strašáky", co se nás stejně drží jen chvilku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to je každéha názor, samozřejmě, škodí nám spousta věcí. Ale zase na druhou stranu, když dobře hledáš, najdeš náhrady za přijatelné ceny :-) (které jsou mi často mnohem příjemnější než ty chemické)

      Vymazat
  21. Ten kokosák...kdybych neseděla v práci, tak si určitě udělám masku:)

    OdpovědětVymazat
  22. Jestli tě kniha bavila, můžu jen doporučit Ovládněte svůj metabolismus od Jillian Michaels. Je to víc o BIO než nějaká dietovka, mluví hodně o chemickýc látkách v potravinách, oblečení a kosmetice, které narušujou hormonální rovnováhu a tím i metabolismus. A já se určitě podívám na Ve rtěnce je olovo, tohle téma mě teď chytlo a musím se přiznat, že narozdíl od tebe jsem většinu své kosmetiky opravdu vyházela :D

    OdpovědětVymazat
  23. Ten kokosový olej si každý jen chválí, musím si ho taky pořídit. Dobré tipy, určitě něco vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  24. Saloos je perfektní. Skvělý jsou i ty jejich bambucký másla v kelímku a mají nejlepší balzám na rty bio Karité s rakytníkem taky v kelímku, který používám před spaním a ještě doporučuju jejich obličejové oleje s malou pipetkou, ylang ylang úžasně voní a teď se chystám na arganový, který dělá s pletí zázraky ;)
    Klára

    OdpovědětVymazat
  25. Tak na BIO, Saloosu i kokosovém oleji taky ujíždím :) Ale když mi vyhovuje třeba make-up od Dermacolu - barva a skvělá snášenlivost s mojí citlivou pokožkou, ani se nedívám na složení.. Ale jinak další péče o obličej už snad jenom přírodní.. + nějaké přípravky proti akné u kterých mi jde taky spíš o to aby pořádně fungovaly :D

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj, přidávám tip na skvělou přírodní vlasovou kosmetiku:

    http://davines-a-vlasy.webnode.cz/

    Vyzkoušela jsme dva šampony a olej na vlasy a je to paráda. Výrobky překrásně voní, jsou šetrné, ale účinné. Můžu doporučit, přestože nejsou nejlevnější, cena odpovídá kvalitě.:)

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj, prosím tě. V které části dm ten kokosový olej mají? Byla jsem pro něj v dm, ale nemohla jsem ho najít, tak nevím, jestli ho nemají nebo jestli jsem se špatně dívala :-). díky za odpověd :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, je schovaný, to je fakt. V oddělení se zdravou výživou bys ho měla najít, někde u tofu atd,.. :-)

      Vymazat
  28. knížku si koupím, snažím se žít zdravě takže se zaměřím i na kosmetiku BIO atd.nechci mít brzo vrásky a přes pokožku dávat sračky... i kdybych toho měla vycházet všecko :D postupně to tolik nebude... :)

    OdpovědětVymazat
  29. Hm, díky za několik zajímavých postřehů a tipů, určitě nějaké vyzkouším a v takovýchto příspěvcích budu pokračovat :-)

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj, ja taky normalni kosmetiku uz nekupuji, jenom bio. Vyzkousela jsem hodne druhu a nejvice se mi osvedcila tato italska http://shop.sardinie.cz/bio-kosmetika/ .Takze az ti tato dojde, tak doporucuji vyzkouset. Uplny balzam na plet a krasne voni ;)

    OdpovědětVymazat