pondělí 17. října 2016

Kabátové trápení

Krásný den, milé čtenářky!

Dnešní článek se mi v hlavě zrodil teprve před několika hodinami v tramvaji cestou z města a tak ho tedy píši ještě za 'horka', což se o jiných, týdny rozpracovaných článcích, říci nedá. Nebude o ničem jiném, než o (alespoň pro mne) základním kousku šatníku, který by měl být nadčasový, kvalitní, dobře kombinovatelný, slušivý - o KABÁTECH! Budu mít narozeniny a nejen z tohoto důvodu jeden takový božský kousek sháním. Je to samozřejmě i proto, že žádný pěkný nemám i když vím, že je to ostuda. Já, blogerka.

Když jsem začala shánět, myslela jsem, že to bude brnkačka. No, není tomu úplně tak. Jsem nerozhodná, jsem náročná, jsem moc malá a jsem student, od čehož se odvíjí můj rozpočet. Ale jsem rozhodnutá udělat životní investici a mít v šatníku jeden kvalitní kabát! Poradíte mi?

Mé požadavky tedy jsou, aby kabát byl béžový, protože k této barvě mám veškeré boty a kabelky a navíc mám za to, že mi tato barva sluší. Pak by měl být teplý, abych ho mohla nosit celou dlouhou zimu a navíc by měl přežít cesty do prahy, kdy nosím na zádech krosnu. A nebo budu vypadat jako blbec, s pěkným elegantním kabátem a sportovní krosnou na zádech?! Asi ano, že? Takže je na čase začít jezdit s taškou do ruky? A má cenová hranice jsou 3000,-.

Začala jsem v Mangu, kde letos mají kabáty opravdu krásné. Ale:

 /MANGO - zde/

Tento kabát stojí 2500,-, což je v rámci možností. Se slevou na nákupy Ona Dnes by vyšel na 2000 tisíce. XS mi sedí dobře, ale kabát není zateplený, je tenoučký, navíc se docela mačká, což je to poslední, co od kabátu chceme. Jeho složení je 60% vlna,25% polyester,10% polyamid,4% akrylát,1% bavlna. Nesmí se prát, ale to bude platit o všech kabátech dnes zmiňovaných. Vyráběn i v černé variantě.

/MANGO - zde/

Tento kabátek za 3000,- je takový, jak jsem si ho vysnila. Ale jeho materiál je 'teplákový' a je nezateplený. Cena mi tedy proto přijde vysoká, i když by se možná necuckoval, což je další věc, které se děsím! Složení je 70% polyester,28% viskóza,2% elastan. Opět i v černém provedení.

/MANGO - zde/

A pak jsem v MANGU prošla kolem této bundy. Rozhodla jsem se ji vyzkoušet a padla jsem z ní na zadek. O můj bože! Tak dokonalou věc jsem na sobě snad ještě nikdy neměla. Je luxusní, na těle vypadá báječně, má dokonalou barvu, má nádherný kožíšek jako podšívku a ten samý na lemu kapuce, která je odpínatelná. Jeho materiál by byl určitě věčný, neopotřebovatelný, nepromokavý. Zlaté detaily by mi ladily s kabelkou... Ale, stojí 3000,-, a není to KABÁT! Tak si nejsem jistá, jestli by byla její koupě správná volba, ale něco mi říká, že ano. Teď mám dilema, jestli ji koupit hned, a nebo čekat na slevy? A mají ji i v černé, v ní vypadá taky božsky!

Zabloudila jsem do C&A, kde je to poměrně děs běs, i když kabátů velký výběr. V H&M, na které jsem vsázela, nemají vůbec nic. Snad jen jeden kabát, ošklivý a neforemný. Pak mé kroky vedly do TOPSHOPU, kde jsem objevila celkem pěkné kousky za 2500,-, které však byly slabé a přišlo mi, že jejich materiál by se brzy zežmolkoval na místech, která by se o sebe třela. Studentská celoroční sleva byla lákavá, šla jsem ale dál...
/TOPSHOP/

Cestou na tramvaj jsem ještě zavítala do RESERVEDU a moc jsem nevsázela na to, že mne něco zaujme. Ale opak se stal pravdou. Tento levný kandidát za 1800,- se mi na mé postavě moc líbil. I když jsem si myslela, že 'županové' střihy nebudou pro mne, tento ano! Opět musím mít XS a jediné, co se mi nelíbí, je materiál, který se časem pravděpodobně zežmolkuje. Není v něm ani trošku bavlny, složení je 89% POLYESTER, 9% VISKÓZA, 2% ELASTAN. 


/RESERVED/

Takže má kabátová story dopadla tak, že potřebuji béžovou bundu, nejkrásnější na světě, a tento poslední kabát. To je špatný výsledek :-D Do čeho byste investovali vy? Jaký ze zmíněných kabátů se vám líbí nejvíce?

Jaké jsou vaše zkušenosti s nákupem zimních kabátů? Necháváte si je šít? Vynechala jsem návštěvu nějakého obchodu, kde to stojí za to? 

A nakonec samozřejmě berte v potaz, že kabáty a nakupování nejsou středem mého zájmu. Mám hlavu plnou školy a přemýšlení nad tímto je jen příjemný relax, který na blog patří. A článek je psán pouze z mé vlastní invence.

Těším se na vaše kabátové postřehy, Kristý <3


14 komentářů:

  1. Ta bunda je nádherná. Já vloni kupovala kabát na answear.cz od značky Vila. Věčně mi asi nevydrží, ale na pár zim je fajn, navíc ho střídám ještě se 2 bundami, asi jsem zatím neměla natolik kvalitní kabát, aby mě opravdu zahřál, takže ho nosím jen když není venku velká zima.

    OdpovědětVymazat
  2. já jsem o víkendu ulovila ve slevě nádhernej kus, přesně takovej, jakej jsem si vysnila, tak srdíčko plesá :) takže mám dva a jsem spokojená. a za kabát bych nedala ani patnáct stovek, natož "dva tisíce tisíce" :D

    OdpovědětVymazat
  3. Bunda z Manga se mi líbí nejvíc! Ale poslední kabátek z Reservedu vypadá taky krásně. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jo kabáty jsou dost drahé já bych za kabátek dala tak 1500 Kč, chystám se na lov během týdne.
    Můj blog: Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
  5. Padnoucí kabát podle představ sháním už nějaký ten rok. Pokaždé pak ze zoufalosti sáhnu ve slevách po něčem, co můžu aspoň dva roky nosit, i když se mi to vůbec nelíbí. :-D V nejtužší zimě ale sahám po péřových bundách, sice žádná krása, ale zahřejí. :-) Můj kabát musí mít specifický střih, co největší podíl vlny a zase narozdíl od tebe tmavou černou, nebo šedou barvu. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. ten prvy kabat bude najteplejsi, kedze obsahuje 60 percent vlny. potom vcelku podla mna i zodpoveda cena :) (a mne sa aj najviac paci)

    OdpovědětVymazat
  7. Takový hon jsem měla přesně touto dobou minulý rok taky! :D Měla jsem totožné podmínky, až na to, že jsem sháněla šedý kabát. Nakonec jsem se zamilovala do Manga, cena byla tuším 2999,-,s velkou příměsí vlny, ale tenčí je, to je pravda. Nikde po Praze už však neměli v šedé XS, které mi tak padlo v jiných barvách, tudíž jsem si ho nakonec objednávala online. Jediný důvod, proč se těším na zimu je, že ho zase vytáhnu! ;) Takže se mi nejvíce líbí zde taky favorit z Manga, vlna jen tak nezežmolkovatí jako nějaký polyester, za rok bys akorát nadávala a 1800 taky není tak málo nebo případně ta bunda, je taky moc hezká, na přepravu s krosnou ideální, ale k šatům a sukni...?? Dej pak vědět, co si nakonec nakoupila!

    OdpovědětVymazat
  8. A mně se zrovna taky nejvíce líbí ta bunda a ten poslední kabátek :) a neboj, nejsi sama, taky letos sháním :) ale cenu potřebuju ještě nižší, takže to bude boj! :D
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
  9. Kabátové trápení znám a letos ho znovu prožívám. To stejné je i s kozačkama, no kdyby jenom s těmito dvěma položkami oblečení, ach jo :D Všechno drahé, materiálově naprd a když už se něco najde, nesedí mi to velikostně - přes ramena nebo v podpaží. Děs běs, být tebou, tak jdu do té bundy!

    OdpovědětVymazat
  10. Mám to úplně stejně. Jen já bych si představovala o něco nižší cenu. :D Taky hledám zimním bundu a žádnou nemůžu najít. Buďto se mi nelíbí, nebo je až moc drahá.
    Blog na zabití

    OdpovědětVymazat
  11. Tak pravdu povediac, z tychto kabatov clovek neodpadol. Ten material sa velmi rychlo pomsti. Este ta bunda je pekna, ale zase kabat to nie je.
    A co tento vlneny ZARA, nestal by za okukanie? http://www.zara.com/sk/sk/d%C3%A1mske/kab%C3%A1ty/zobrazi%C5%A5-v%C5%A1etko/ru%C4%8Dne-vyr%C3%A1ban%C3%BD-vlnen%C3%BD-kab%C3%A1t-c733882p3919543.html

    Aj z tohoto dovodu prave kabaty casto nakupujem v second hande, pripadne na internete. Zohnat vlnu, nedaboh kasmir je v obchodoch umenie :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jůů, ten je krásný, ale v Zaře jsem ho neviděla :( To je kámen úrazu, že v obchodech není zdaleka to, co na internetu... Děkuji za komentář! <3

      Vymazat
  12. Holky, jste skvělé, díky za vaše komentáře! <3 Každý nový mne sice přesvědčil o něčem jiném, ale nakonec jsem se s tím poprala a jeden z těchto kabátů vybrala :-)

    OdpovědětVymazat
  13. You are looking gorgeous in this outfits

    OdpovědětVymazat